Stop! Stop! Stop!

anda kini berada dalam belog wHite anD vIolEt, THAnX vIsiT!! do fOllow me okay!!

Renungan Bersama

Friday 14 October 2011

maCam mAna nAk pUas kaN haTi oRanG?

Seorang bapa & anak juga seekor unta sedang berjalan- jalan di padang pasir.. sedang asyikkk sgt berjalan.. mereka terserempak dengan sekumpulan hamba Allah. berkata lah 1 daripada mereka, " ntah pape lah.. ade unta tak nak naik". si bapa pon terdiam lalu berkata, wahai anak.. betul juga kate pemuda itu, ape kata anak naek lah unta itu. mereka meneruskan perjalanan.
 Jumpa lagi 2 hamba Allah pula. berkata salah seorang drpd mereka, " ape punye anak lah.. ade ke patut suh ayah jalan, sedangkan die senang-lenang di atas unta tu". si anak berasa serba salah pulak lah kan. turun lah si anak, memberi peluang pada ayahnya naik ke atas unta itu dan mereka terus kan perjalanan. jalan punya jalan. ade lagi manusia yang menegur bapa nya yang di atas unta itu pula.. " ya sheikh!! knp tidak sahaja si anak itu naek ke atas unta itu? kasihan si anak itu." .

 Hurmm.. dah pening pale mereka, lalu kedua2 anak beranak itu naik lah atas unta dan meneruskan perjalanan. sampai di tengah padang pasir. mereka di sapa oleh seorang manusia (identiti dirahsiakan). orang itu pon berkata, " kasihan unta itu menanggung berat kau berdua".. si anak dan si ayah memandang antara 1 same laen. 
Moral Of tHe sTory: kita tidak dapat untuk memuaskan hati semua orang. kerana kita hamba Allah yang dicipta pasti ade kekurangan masing2... :)

p/s- article di atas telah diubah suai sedikit mengikut gaya bahasa www.syreenadan.blogspot.com

with lOve,

3 comments:

fidah adie said...

suka dgn enrty nie..kalau nak puas kan hati org lain memang susah..masing2 ada kekurangan..just jd diri kita sendiri.

syreen adan said...

mcm mne klu dah jadik dri sbdri, tp masih ade yg xdpt terima?

fidah adie said...

kita tak kan dpt mmuaskan hati org lain :)